Program tutoringu rówieśniczego wspierającego dobrostan uczniów, rozwijającego empatię i wrażliwość, szczególnie w grupach zróżnicowanych
Tutoring rówieśniczy to znakomita metoda pracy z dziećmi i młodzieżą, którą warto poznać i zastosować w szkołach, szczególnie w grupach zróżnicowanych
Szkolenia dla szkół → Program tutoringu rówieśniczego wspierającego dobrostan uczniów, rozwijającego empatię i wrażliwość, szczególnie w grupach zróżnicowanych
Szkolenie jest dedykowane Radom Pedagogicznym, które są zainteresowane możliwością wykorzystania elementów tutoringu rówieśniczego w pracy wychowawczej lub wprowadzeniem w szkole pełnego programu. Najważniejszym celem programu jest podnoszenie dobrostanu uczniów i uczennic, rozwijanie empatii i wrażliwości, szczególnie w grupach zróżnicowanych.
Szkolenie wpisuje się w kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/25:
(3) Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
Tematyka szkolenia
Podczas szkolenia Poznacie Państwo kompletny, autorski program tutoringu rówieśniczego, który może zostać wprowadzony w szkole jak innowacja pedagogiczna lub być inspiracją codziennych działań wychowawczych. Tematyka szkolenia obejmuje zagadnienia:
- tutoring rówieśniczy – najważniejsze informacje i możliwości zastosowania
- przykłady programów bazujących na tutoringu rówieśniczym realizowanych na świecie
- kompletny program tutoringu rówieśniczego
Przebieg szkolenia
- Wprowadzenie
- Prezentacja programu
- Sesja pytań i odpowiedzi
Informacje
Czas: 1.5 - 2 godziny
Forma: online lub stacjonarna
Kontakt
Szkolenie prowadzi
dr hab. Sylwia Jaskulska
Pracuję na stanowisku profesora w Pracowni Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Moją pasją jest prawo oświatowe, szczególnie w zakresie oceniania szkolnego. Jestem współautorką „Statutu nieumarłego. Wzoru statutu szkoły z komentarzem” oraz książki „Ocenianie zachowania. Jak robić to lepiej? Trzy modele oceniania zachowania z komentarzem” i kilkudziesięciu innych tekstów. Jako pedagog specjalny z pierwszego wykształcenia mam też doświadczenie w metodyce pracy z grupami zróżnicowanymi. Od lat interesuję się również dramą edukacyjną i jej zastosowaniem w nauczaniu i wychowaniu. Jestem zastępczynią redaktor naczelnej „Rocznika Pedagogicznego”, Honorowa Ambasadorką oddolnej ogólnopolskiej inicjatywy edukacyjnej Rok Relacji w Edukacji, członkinią Rady Programowej Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli UAM w Poznaniu
Zapisz się na newsletter
Zapisz się na newsletter już dziś, aby nie przeoczyć ciekawych informacji i ofert pojawiających się na stronie