Ocenianie kształtujące dla początkujących i zaawansowanych

Ocenianie kształtujące to podejście, które bazuje tym, jak przebiega proces uczenia się i na relacyjnym rozumieniu szkolnej rzeczywistości, a ponadto pozwala w pełni realizować ustawowe cele oceniania wewnątrzszkolnego.

Ocenianie kształtujące dla początkujących i zaawansowanych

Szkolenia dla szkółOcenianie kształtujące dla początkujących i zaawansowanych

Jak sprawić, by ocenianie naprawdę wspierało uczenie się?

Wielu nauczycieli szuka sposobu, by ocena przestała być tylko „podsumowaniem”, a stała się narzędziem w procesie uczenia się.

Ocenianie kształtujące to nie moda – to sposób myślenia o nauczaniu, który pomaga budować motywację, samodzielność i odpowiedzialność za własne uczenie się.

Ocenianie kształtujące to nie „dodatkowa praca”, ale lepszy sposób uczenia. Dzięki niemu uczniowie wiedzą, po co się uczą, nauczyciele widzą realne postępy, a cała szkoła zyskuje klimat współpracy i wspólnej odpowiedzialności za uczenie się.

To szkolenie pokazuje, jak krok po kroku wprowadzać elementy oceniania kształtującego w codziennej pracy tak, by działały w praktyce

Szkolenie wpisuje się w kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/26:

(8) Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.

Dla kogo?

Dla szkół, które chcą:

  • zacząć swoją przygodę z ocenianiem kształtującym lub uporządkować dotychczasowe doświadczenia,

  • wprowadzać zmiany w ocenianiu wewnątrzszkolnym bez poczucia chaosu i frustracji,

  • zmienić zapisy statutowe lub tylko nieco udoskonalic praktykę oceniania,

  • od szkolenia oczekują przykładów, narzędzi i rozwiązań możliwych do wdrożenia od razu

Program szkolenia

  • Ocenianie kształtujące w kontekście prawa oświatowego i praktyki szkolnej

  • Rózne modele i formy oceniania kształtujacego

  • Przykłady dobrych praktyk i narzędzi możliwych do natychmiastowego wykorzystania

  • Najczęstsze błędy i mity dotyczące oceniania kształtującego

Informacje

Czas: 1.5 - 2 godziny

Forma: online lub stacjonarna

Kontakt

Kto prowadzi szkolenie?

dr hab. Sylwia Jaskulska

Pracuję na stanowisku profesora w Pracowni Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Moją pasją jest prawo oświatowe, szczególnie w zakresie oceniania szkolnego. Jestem współautorką „Statutu nieumarłego. Wzoru statutu szkoły z komentarzem” oraz książki „Ocenianie zachowania. Jak robić to lepiej? Trzy modele oceniania zachowania z komentarzem” i kilkudziesięciu innych tekstów. Jestem kierowniczką Pracowni Pedagogiki Szkolnej, członkinią Rady Programowej Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli i prodziekanem Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu.

dr hab. Sylwia Jaskulska

Zapisz się na newsletter

Zapisz się na newsletter już dziś, aby nie przeoczyć ciekawych informacji i ofert pojawiających się na stronie