Metoda dramy edukacyjnej na lekcjach wychowawczych i przedmiotowych w klasach zróżnicowanych
Drama edukacyjna to znakomita metoda pracy z dziećmi i młodzieżą, którą warto poznać i zastosować w szkołach, szczególnie w grupach zróżnicowanych

Szkolenia dla szkół → Metoda dramy edukacyjnej na lekcjach wychowawczych i przedmiotowych w klasach zróżnicowanych
Szkolenie jest dedykowane Radom Pedagogicznym, które chcą poznać metodę dramy lub doskonalić się z jej zastosowaniu w pracy podczas lekcji wychowawczych i przedmiotowych, szczególnie z klasami zróżnicowanymi pod względem potrzeb edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych
Szkolenie wpisuje się w kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/26:
(8) Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.
Tematyka
- Wprowadzenie: czym jest drama edukacyjna i dlaczego warto włączyć ją do metodyki pracy nauczyciela?; drama edukacyjna w pracy z uczniami w różnym wieku i o zróżnicowanych potrzebach; drama edukacyjna a specjalne potrzeby edukacyjne i trudne sytuacje w grupie;
- Warsztat, podczas którego zostaną omówione, zaprezentowane i częściowo przećwiczone wybrane techniki dramowe dedykowane lekcjom wychowawczym i przedmiotowym. Ważnym kontekstem omawianych treści i warsztatu są potrzeby grupy zróżnicowanej, w tym szczególnie potrzeba integracji, skutecznej komunikacji i budowania relacji.
Przebieg
- Wprowadzenie
- Praktyczne przykłady zastosowania technik metody dramy podczas lekcji przedmiotowych i wychowawczych
- Część warsztatowa
Informacje
Czas: 1.5 - 2 godziny
Forma: stacjonarna
Kontakt
Kto prowadzi szkolenie?
dr hab. Sylwia Jaskulska
Pracuję na stanowisku profesora w Pracowni Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Moją pasją jest prawo oświatowe, szczególnie w zakresie oceniania szkolnego. Jestem współautorką „Statutu nieumarłego. Wzoru statutu szkoły z komentarzem” oraz książki „Ocenianie zachowania. Jak robić to lepiej? Trzy modele oceniania zachowania z komentarzem” i kilkudziesięciu innych tekstów. Jestem kierowniczką Pracowni Pedagogiki Szkolnej, członkinią Rady Programowej Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli i prodziekanem Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu.

Zapisz się na newsletter
Zapisz się na newsletter już dziś, aby nie przeoczyć ciekawych informacji i ofert pojawiających się na stronie