Praca z uczniem z tłem migracyjnym - jak wykorzystać potencjał różnorodności kulturowej?
W jaki sposób wspierać ucznia z tłem migracyjnym w klasie i szkole? Jak wspierać pozostałych uczniów i uczennice? Jak pracować, by pomóc samemu/samej sobie w sprostaniu codziennym wyzwaniom grupy zróżnicowanej? Porozmawiajmy i spróbujmy zrozumieć problemy migracji z perspektywy dziecka, nauczyciela i szkoły jako systemu. Poszukajmy wspólnie rozwiązań

Szkolenia dla szkół → Praca z uczniem z tłem migracyjnym - jak wykorzystać potencjał różnorodności kulturowej?
Szkolenie jest dedykowane Radom Pedagogicznym, które są zainteresowane zrozumieniem problemów współczesnej migracji w kontekście edukacyjnym oraz wsparciem uczniów z tłem imigracyjnym i grup, w których ci uczniowie funkcjonują
Szkolenie wpisuje się w kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/26:
(4) Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych.
Tematyka
- Świat imigranta – perspektywa dziecka/ucznia, nauczyciela i szkoły
- Współczesne migracje – przyczyny, skutki i wyzwania
- Dobre praktyki pracy z uczniem z tłem migracyjnym i wykorzystanie różnorodności kulturowej
- Odpowiedzi na pytania: Co oznacza być imigrantem? Jak wesprzeć dzieci z tłem imigracyjnym w klasie i w szkole? Jak rozwijać i rozumieć różnorodność kulturową w klasie? W jaki sposób unikać uprzedzeń i stygmatyzacji? W jaki sposób rozwijać empatię i solidarność z migrantami/uchodźcami?
Przebieg
- Wykład połączony z dyskusją; prezentacja studiów przypadków; element warsztatowy
- Rozmowa na temat potrzeb konkretnej szkoły i możliwych rozwiązań
Informacje
Czas: 1.5 - 2 godziny
Forma: online lub stacjonarna
Kontakt
Kto prowadzi szkolenie?

Zapisz się na newsletter
Zapisz się na newsletter już dziś, aby nie przeoczyć ciekawych informacji i ofert pojawiających się na stronie